Medlemskap

Make love, not war

Under vårt nya namn, Strawberry, är våra värderingar lika starka som de alltid varit. Men vilka värderingar är det, egentligen? Jo, vi vill helt enkelt bidra till ett öppet och inkluderande samhälle, särskilt nu när många oroar sig över världsläget. Det är därför som vi nu är stolt dialogpartner till Nobels Fredscenter.

People in a small rooftop pool having fun.
Petter hugging and talking to woman

Make friends, not war

Nobels Fredscenter är en viktig institution som förespråkar dialog och fred. Vi stödjer deras arbete eftersom vi vet att dialog skapar förståelse, respekt och tolerans. Vi har en lång historia av att stötta ändamål och organisationer som delar våra värderingar, oavsett om det är UNICEF, Pride eller juridisk hjälp till flyktingar. Det slutar vi inte med nu – tvärtom!

People smiling at Jernbanetorget at Strawberry launch.

Make peace, not war

Samarbetet med Nobels Fredscenter har inspirerat vår lansering av Strawberry. Temat "Make love, not war" har inte för avsikt att prata om krig, utan belysa kontrasterna mellan den oro som finns i världen och allt som skapar glädje och kärlek. I en värld som präglas av osäkerhet kan det emellanåt vara en utmaning att fokusera på det som är positivt och som får oss att må bra.

Be enthusiastic, be engaged

Med 18 000 anställda och mötesplatser över hela Norden, har vi en stabil plattform för att skapa dialog, samarbete, gemenskap och en stor portion begeistring på toppen av allt. Vi ska använda vår gyllene möjlighet till att arrangera aktiviteter som samlar, engagerar och belyser viktiga teman – teman som kan göra världen mer inkluderande. Vi hoppas kunna ge människor en påminnelse i vardagen om att det är de små, unika ögonblicken som betyder mest. Och att de bästa resultaten nås genom dialog, samarbete och engagemang.

Two boys making hard rock sign with their hands.

Make noise, not war

I mer än 25 år har Strawberry (tidigare Nordic Choice Hotels) haft en tydlig ståndpunkt när det gäller mångfald och inkludering, och vi står därför stadigt i valet av att använda “make___, not war” som budskap i lanseringen av Strawberry, just för att det är en naturlig fortsättning på många års engagemang samt en nystart på vad vi kommer att arbeta för framöver. Vi vill använda vår röst till att stå upp för ämnen som är svåra att prata om, och under året ska vi göra många spännande aktiviteter i samarbete med Nobels Fredscenter.

An illustration of a biker jacket with the Strawberry logo on the back.

Medlemmar upplever mer

Bara bra anledningar att bli medlem

Rabatt på hotellrum. Förtur på erbjudanden. Bonuspoäng som du kan boka hotellrum för. Gratis kaffe när du vill. Gör som 2,6 miljoner andra, bli medlem! Det är såklart helt kostnadsfritt.