Denna webbplats är designad för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till en nyare version.

Quality Hotel™ Globe Stockholm ,  Sverige

Se alla hotell i Stockholm, Sverige

Quality Hotel™ Globe

Stockholm,  Sverige

Välkommen till Quality Hotel Globe, vägg i vägg med Avicii Arena och Tele2 Arena. Som ett av Stockholms största hotell erbjuder vi ett perfekt läge för konferenser och event men även för dig som vill bo bekvämt för att uppleva det bästa av huvudstaden.

Quality Hotel™ Globe 4 5
Omdöme från TripAdvisor  
Sustainability rating
8,5
av 10
Sustainability rating

Detta är vårt eget hållbarhetsbetyg som reflekterar hur varje hotell presterar inom flera olika hållbarhetsområden. Betyget är ett snitt av de senaste 7 dagarna.

8,5
av 10
Betyg för Quality Hotel™ Globe

Betyget baseras på hur hotellet över tid svarar upp mot sina mål att minska miljöpåverkan inom områdena energi, vatten, avfall, matavfall, kemikalier, textiltvätt och klimatutsläpp.

Betyget baseras på hur hotellet över tid svarar upp mot sina mål att minska miljöpåverkan inom områdena energi, vatten, avfall, matavfall, kemikalier, textiltvätt och klimatutsläpp.

Urval av mål inom Strawberry
Klimatneutralitet till 2030

Vårt mål är att bli klimatneutrala i vår egen verksamhet till 2030, och samtidigt halvera utsläppen i våra leveranskedjor.

Mindre matsvinn till 2026

Vi arbetar hårt och aktivt för att reducera matsvinnet i vår verksamhet med 50% till 2026.

Omdöme från TripAdvisor

4
2622 omdömen
4
Läge
4
Sovkvalitet
4
Service
4
Standard
4
Rum
4,5
Renlighet
1

Hemskt

den 6 februari 2024, Borås, Sverige, Peter A

Bokat fint superior och rummet var fullt med glitter på golvet och fläckar på golvet runt toalettstolen. Varit fest i helgen för det var skitigt med konfetti o ballonger i hallen. Fick byta rum och d…

Bokat fint superior och rummet var fullt med glitter på golvet och fläckar på golvet runt toalettstolen. Varit fest i helgen för det var skitigt med konfetti o ballonger i hallen. Fick byta rum och det var ännu värre. Ännu värre fläckar på golv o lakan. Fick byta till tredje rum och det var också fläckar på bord o golv men orkade inte klaga så sov med kläderna på o sen checkade ut på morgonen och tog in på annat hotell resten av veckan. Hela lakan har dom heller inte här. I alla tre rummen körde man med smålakan omlott så tur man var själv här…….. Nån kompensation blev det inte, nej nej. Fick betala för en natt och ingen förståelse för jag fick lägga 45 minuter sent på kvällen att springa mellan våning 4-5 som är rätt långt bort till receptionen. Så fruktansvärt dåligt och som platinum och har 120-130 nätter på hotell har jag aldrig haft det värre och sämre service!

Svar från ägaren

den 8 februari 2024

Hej Peter, Jag blir djupt ledsna över att höra om din besvikelse under din vistelse hos oss. Det är mycket beklagligt att de tilldelade rummen inte uppfyllde den standard som sig bör och att din upplevelse blev negativt påverkad av detta. Vi tar dina kommentarer på allvar och har omedelbart sett över våra städrutiner för att säkerställa att alla våra rum möter de höga krav på renlighet som vi och våra gäster förväntar sig. Dessutom vill vi uppriktigt be om ursäkt för det besvär som situationen med rummen orsakade, och för att vi inte kunde erbjuda en tillfredsställande lösning på plats. Som en uppskattad platinumgäst och en erfaren hotellgäst är din feedback oerhört värdefull för oss och vi skulle vilja diskutera hur vi kan kompensera dig på ett rättvist sätt. Vänligen kontakta oss direkt så vi kan adressera dina bekymmer personligen. Vi finns på info.globe@strawberry.se Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse, och vi hoppas på möjligheten att återställa ditt förtroende för oss om möjligt. Vänliga hälsningar Nadia

Läs mer
1

Roger Mattsson

den 5 februari 2024, , Roger M

Vi bokar rummet via Booking.com och betalar för rummet vid ankomst tillkommer parkering 225:-sen behöva betala 300:- extra för husdjur, rummet var inte rent när vi ankom. Väldigt smutsigt i badrumme…

Vi bokar rummet via Booking.com och betalar för rummet vid ankomst tillkommer parkering 225:-sen behöva betala 300:- extra för husdjur, rummet var inte rent när vi ankom. Väldigt smutsigt i badrummet. Frukosten var inte fräsch, det var skinn på alla varma rätter, vi var där kl 7:00. Det enda som gav positivt isnlag var läget på hotellet.

Svar från ägaren

den 6 februari 2024

Hej Roger, Tack för att du tog dig tid att lämna en recension av din vistelse. Jag är ledsen att höra din upplevelse inte motsvarade förväntningarna. Jag ber om ursäkt för att renligheten på rummet och i badrummet inte var som den bör, och vi tar dina synpunkter på största allvar. Vårt husdjurstillägg och parkeringsavgift är standard för våra gäster med husdjur och bil på alla våra hotell, men vi ser att denna information kan behöva kommuniceras tydligare vid bokningstillfället för att undvika framtida missförstånd. När det gäller frukosten, strävar vi alltid efter att servera aptitliga och vällagad mat. Vi kommer att vidta åtgärder för att förbättra detta omedelbart, dina kommentarer om frukostmaten har jag skickat vidare till både vår frukostchef och till vår F&B Manager. Vi uppskattar all din feedback, den hjälper oss att förbättra vår service. Vi hoppas att du ger oss en ny chans i framtiden. Vänliga hälsningar Nadia

Läs mer
1

Rekommenderar inte

den 5 februari 2024, Göteborg, Sverige, Jessicaconsoul

Rummet var smutsigt. Hand avtryck i mängder på rutan. Hår i duschen och hår i handfaten. När vi påpekade detta så var det inte direkt någon reaktion från personalen i receptionen. Hotellet borde kompe…

Rummet var smutsigt. Hand avtryck i mängder på rutan. Hår i duschen och hår i handfaten. När vi påpekade detta så var det inte direkt någon reaktion från personalen i receptionen. Hotellet borde kompenserat för det ostädade rummet!

Svar från ägaren

den 6 februari 2024

Hej Jessica, Tack så mycket för feedbacken till oss här och i vår enkät, jag har skickat vidare dina synpunkter till vår housekeepingchef som följer upp med den kollega som städat och stöttar hen lite extra i sitt arbete. Jag har svarat dig i enkäten och ser framemot att hålla kontakten med dig. Önskar dig en fin dag så länge. Vänliga hälsningar Nadia

Läs mer
1

Tråkig upplevelse

den 4 februari 2024, Stockholm, Sverige, sarasaadouni88

Mycket tråkig upplevelse. Dåliga sängar, dammiga rum och inga fördelar som platinum kund alls! Hotellfrukosten var absolut ingenting speciellt och kändes mer som ett vandrarhem över lag än ett hotell.…

Mycket tråkig upplevelse. Dåliga sängar, dammiga rum och inga fördelar som platinum kund alls! Hotellfrukosten var absolut ingenting speciellt och kändes mer som ett vandrarhem över lag än ett hotell.

Svar från ägaren

den 6 februari 2024

Hej Sara, Tack för att du tog dig tiden att dela med dig av din feedback angående din vistelse hos oss. Vi är uppriktigt ledsna att höra att din upplevelse inte levde upp till de förväntningar du hade och vi beklagar djupt att hur ditt rum sett ut. Jag tar det vidare till kollegorna på housekeeping. Vi strävar efter att ge våra platinumkunder exceptionell service och det är med stor besvikelse vi tar emot dina kommentarer om att vi inte lyckades leverera de fördelar och den standard som kan förväntas. Som platinum ska du få uppgradering till nästa rumskategori, en restaurang-voucher i din app, ta en dricka från kiosken och poängen ska automatiskt komma in på kontot efter utcheck. Det låter som om appen varit ur funktion eller att vi inte haft ditt medlemskap inlagt i systemet. Jag ber om ursäkt för det, som minst så behöver du såklart få poängen inlagda på dig. Det kan antingen vi på hotellet hjälpa dig med och vi finns på info.globe@strawberry.se eller alternativt chatta på vår hemsida med kollegorna på kundtjänst. Vidare är det tråkigt att frukosten inte motsvarade dina förväntningar, då vi alltid siktar på att erbjuda en förstklassig matupplevelse. Tack så mycket för all feedback du delat med dig av, det hjälper oss mycket i vårt förbättringsarbete. Vänliga hälsningar Nadia

Läs mer
4

Läget (Avicii) och utmärkt service.

den 1 februari 2024, Sandviken, Sverige, zentabus

5⭐ läge för våran idol final. Inbjudande lobby och en väldigt trevlig personal. Frukost utbudet var mer än tillräcklig. Rummet är det som drar ner betyget, trasig toalett spolningsknapp och dåligt stä…

5⭐ läge för våran idol final. Inbjudande lobby och en väldigt trevlig personal. Frukost utbudet var mer än tillräcklig. Rummet är det som drar ner betyget, trasig toalett spolningsknapp och dåligt städat. Bra parkerings möjligheter i garage.

Svar från ägaren

den 1 februari 2024

Hej Zentabus Tack för att du tog dig tid att dela med dig av dina intryck efter din vistelse hos oss på Quality Hotel Globe. Vi är glada att höra att du uppskattade vårt läge, den inbjudande lobbyn och vår trevliga personal. Det är också roligt att frukosten levde upp till dina förväntningar. Vi beklagar de problem du upplevde med rummet och vill försäkra dig om att vi tar din feedback på största allvar. Att toalettens spolningsknapp var trasig och att städningen inte motsvarade våra höga standarder är inte acceptabelt, och vi kommer omedelbart att åtgärda dessa brister. Vi uppskattar verkligen att du påpekade detta och hoppas få möjligheten att välkomna dig tillbaka i framtiden för en förbättrad upplevelse. Vänliga hälsningar, Nadia Guest Relations Manager

Läs mer

Anmäl dig till våra nyhetsbrev – få upp till 25% rabatt!

Nej tack!

Försök igen

Anmäl dig till våra nyhetsbrev – få upp till 25% rabatt!
Tack för att du anmälde dig!

Snart får du ett mejl med bra erbjudanden.

3.2.5.019 24
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Välj rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskod

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Your session will be ended

Please note that changing language will end this session. You will be logged out and all ongoing tasks will be lost.