Denna webbplats är designad för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till en nyare version.

Quality Hotel™ Edvard Grieg

Möts hos oss

Elegant konferenshotell med enastående bergsutsikt i Bergen

5 Stora mötesrum
15 Mindre mötesrum
373 Hotellrum
2500 Stående deltagare
1905 Sittande deltagare

Quality Hotel Edvard Grieg ligger i lugna omgivningar mellan Bergens flygplats och centrum. Med lokaler för 2-1305 personer passar vi perfekt för de flesta event. Gäster kan enkelt ta sig hit med flygbuss, kollektivtrafik eller använda vår parkering.

Det finns gott om alternativ när det är dags för en välförtjänt paus och vi kommer gärna med förslag. Efter mötet kan du skaka av dagens stress med ett intensivt träningspass i vårt gym, med inspirerande utsikt över bergen. Eller samla kollegorna i vår bar och plocka fram tävlingsinstinkten med en runda shuffleboard.

Ta en närmre titt på våra konferenslokaler i den här korta filmen.

Kontaktinformation

Våra konferens- och möteslokaler

Vår konferensanläggning täcker två våningsplan med panoramafönster och fantastiska vyer. Vi är ett Mecca för möten tack vare våra 25 mångsidiga lokaler och vår enorma sal med kapacitet för 1,080 personer. Storskärmar och projektorer är standard.

PC-projektor
Dagsljus/Naturligt ljus
Hörslinga
Wifi

Extra stor

1305
931 ㎡
Extra stor
936
936
1305

Kronan på verket är Trolsdsal, en enastående lokal med stor projektorskärm. Här hålls stora företagspresentationer och utbildningsdagar. Salen är flexibel och kan delas in i tre sektioner, eller göras om till bankettsal med scen på kvällen.

Kapacitet

Troldsalen ligger på entréplan i anslutning till mingelområdet, terrassen och har både popcorn och mjukglass. Här har vi också haft bilutställningar, konserter och boxturnering, så tänk gärna utanför boxen för ert event här. Möjligheterna är oändliga!

Klassrum 936 personer
Runda bord 936 personer
Biosittning 1305 personer

Utrustning

PC-projektor
Dagsljus/Naturligt ljus
Wifi
Whiteboard
Papper och pennor
Mikrofon
Blädderblock
Skärm/duk
Hörslinga
Videokonferens
Tv-skärm
Airplay

Stor

300
300 ㎡
Stor
40
200
50
240
300

Vårt nästa största mötesrum heter Griegsalen och ligger på grundplan bredvid baren och terrassens mingleområde. Ni är även granne med popcorn och mjukglassen. Griegsalen har heltäckningsmatta, flera fönster och all teknisk utrustning som du behöver.

Kapacitet

Griegsalen passar också perfekt till middagar och banketter, och har belysning för att sätta stämningen. Konferenssalen kan dessutom delas in i två paralella lokaler för exempelvis olika grupper. 

Styrelserum 40 personer
Klassrum 200 personer
Hästsko 50 personer
Runda bord 240 personer
Biosittning 300 personer

Utrustning

PC-projektor
Dagsljus/Naturligt ljus
Wifi
Whiteboard
Papper och pennor
Mikrofon
Blädderblock
Tv-skärm
Skärm/duk
Hörslinga
Videokonferens
Airplay

Mellan

75
50 ㎡
Mellan
30
44
30
50
75

Våra mellanstora rum passar perfekt för både kurser, intervjuer och workshops. I rummen hittar du all utrustning du behöver för presentationer, stor skärm och alla anslutningar ingår.

Kapacitet

De här rummen hittar du på första våningen med stora fönster och flera har inspirerande skogs- och fjällutsikt. 

Styrelserum 30 personer
Klassrum 44 personer
Hästsko 30 personer
Runda bord 50 personer
Biosittning 75 personer

Utrustning

PC-projektor
Dagsljus/Naturligt ljus
Wifi
Whiteboard
Papper och pennor
Blädderblock
Tv-skärm
Skärm/duk
Hörslinga
Videokonferens
Mikrofon
Airplay

Liten

16
36 ㎡
Liten
16

Bland våra mindre mötesrum finns 1 smakfullt inrett styrelserum med smarta lösningar och Nespressomaskin som gör sitt för ett supereffektivt möte. Resterande grupprum är perfekta för en workshop, intervju eller ett mindre möte.

Kapacitet

Våra grupprum ligger på våning 2 inklusive vårt välutrustade styrelserum "Beyer" (16 personer), med den berömda skog- och fjällutsikten.

Styrelserum 16 personer

Utrustning

PC-projektor
Dagsljus/Naturligt ljus
Wifi
Whiteboard
Papper och pennor
Blädderblock
Tv-skärm
Skärm/duk
Hörslinga
Videokonferens
Mikrofon
Airplay

Mat & dryck

En säsongsbaserad trerätters meny är standard här, men vi blir gärna utmanade. Varför inte be oss skapa en påkostad bankett? Under konferensen ser vi hela tiden till att deltagarna är pigga och belåtna med te, kaffe, frukt, popcorn och glass.

Kaffe & te
Popcorn och mjukglass
Hälsosamma snacks
Bar

Det här finns hos oss

Här ser du en lista över de tjänster och serviceutbud som finns på vår anläggning. De överstrukna tjänsterna är inte tillgängliga hos oss, men kan finnas på närliggande anläggningar som du ser längre ner.

Övrig hotellinformation
  • Bussparkering
  • Gym
  • Laddstation (elbil)
  • Parkering
  • Taxiservice
  • Tvättservice
  • Bastu
    • Pool
    • Roomservice
    • Spa
    • Transferbuss
Mat och dryck
  • Allergivänlig mat
  • Bar
  • Ekologiska alternativ
  • Frukost
  • Hälsosamma snacks
  • Kaffe & te
  • Lunch
    • Middag
    • Popcorn och mjukglass
    • Restaurang
    • Vegetariska alternativ
Utrustning
  • Blädderblock
  • Dagsljus/Naturligt ljus
  • Hörslinga
  • Mikrofon
  • Papper och pennor
  • PC-projektor
  • Skärm/duk
    • Tv-skärm
    • Whiteboard
    • Wifi
    • Airplay
    • Videokonferens
Typ av event
  • Bankettmiddag
  • Dagmöte
  • Fest
  • Julbord
  • Kick-off
  • Konferens
  • Kurs
    • Kvällsarrangemang
    • Litet möte
    • Mässor
    • Produktlansering
    • Seminarie
    • Styrelsemöte
    • Bröllop
Konferenslösningar
  • Break-out room
  • Gruppincheckning
  • Justerbar rumsstorlek
  • Konferenscenter
  • Konferenslounge
  • Projektledare / kontaktperson
  • Tillgänglighetsanpassning
    • Egen tekniker
3.2.20.005 24
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Välj rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskod

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Your session will be ended

Please note that changing language will end this session. You will be logged out and all ongoing tasks will be lost.