För ett tag sedan ställde vi oss frågan: hur kan vi skapa hotellmagi för våra gäster varje dag? Även de dagar de inte bor hos oss? Det var så de första idéerna kläcktes, som tillslut blev projektet Hotellkänslan™. Läs om hur vi levererar hotellyx och service hem till dig!

Hotellkänslan™

Läs mer och signa upp dig här.

Föreställ dig att checka in på ett lyxigt hotell. Sovrummet är nystädat och nybäddat, med fluffiga kuddar, täcken och krispigt nymanglade sänglinnen. Badrummet är skinande rent, med mjuka frottéhanddukar och väldoftande produkter från Rituals. Kan du känna den? Den härliga hotellkänslan!


Vad sägs om att ta med dig den känslan hem? Nu nylanserar vi nämligen Hotellkänslan™, ett samarbete med BuddyCompany, för dig som bor i Stockholm.


Hotellkänslan 2024_16_9Vad sägs om hemstädning med lyxig hotellkänsla?


Med Hotellkänslan™ får du vid varje tillfälle:


  • Hemstädning i 3 timmar (extra timmar kan läggas till)
  • Krispigt nymanglade sänglinnen
  • Fluffiga hotelltäcken i dun
  • Stora och små hotellkuddar
  • Stora och små frottéhanddukar
  • Väldoftande handtvål och hudlotion från Rituals

De hotellupplevelser som inte går att få hemma får du istället möjlighet att uppleva på plats, såsom rabatt på hotellfrukost och restaurangbesök, samt tillgång till gym. Dessutom får du 600 bonuspoäng hos Strawberry vid varje tillfälle.


HotellfrukostDu som är medlem får flera förmåner, bland annat rabatt på lyxiga hotellfrukostar.


Hotellkänslan™ 2.0


Tanken är även att längre fram kunna utöka tjänsterna till mat- och klädleveranser, tvättning, strykning med mera. Allt med ett syfte att underlätta för våra medlemmar, ge dem ytterligare förmåner och självklart kunna erbjuda våra gäster möjligheten till att ta med den lyxiga hotellkänslan hem. Projektet har även en tydlig ambition om att bidra till att minska klimatavtrycket.


– Det här är naturligtvis otroligt skönt för våra gäster som får en lyxigare och mer bekväm vardag till ett förmånligt pris. Men vi ser också att detta kommer att hjälpa människor att leva ett mer hållbart liv. Genom samordnade transporter, medvetna leverantörer av mat och produkter och dessutom erbjuder mat från hotellens restauranger så minskar vi inte bara utsläppen utan också matsvinnet. Gästerna kan kort och gott sova med gott samvete, säger Christian Lundén, VP Strategic Growth på eBerry by Strawberry.



För mer information, kontakta:


Christian Lundén, VP Strategic Growth, christian.lunden@strawberry.se






Vill du uppleva hotellyxen på hotell – välj och vraka mellan fler än 200 hotell i Norden här.

Hotellkänslan™

Läs mer och signa upp dig här.